Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az injektor és az elektronika szerepe a diesel motor működésében

Az injektor és az elektronika szerepe a diesel motor működésében

A modern diesel motorokban, főként a common rail rendszerben rendkívül bonyolult elektronika szabályozza a befecskendezést. Miért van erre szükség?

Azért, mert a diesel motor teljesítményét és hatékonyságát csak úgy tudták fokozni a fejlesztők, ha a befecskendezést több szakaszra bontották. Így a modern diesel motorban van elő-, fő-, és utóbefecskendezés!

Tehát a üzemanyagot az elektronika kisebb dózisokban juttatja a hengerekbe. Akár öt befecskendezés is történhet egy munkaciklusban, a másodperc ezredrésze alatt!

A diesel üzemanyag adagolásának a gyors vezérlését a befecskendező szelep, vagy más néven injektor látja el. Az injektorban lévő szelepek elektromágneses vagy piezo meghajtásúak.

Ezek a szelepek olyan precíziós kialakítást igényelnek, amelyet az űrhajókon is alkalmaznak. És ez a precíziós technológia a meghibásodás egyik legfőbb lehetséges forrása!

A diesel injektor gyártása során a minőséget elektronmikroszkóppal ellenőrzik. Nem véletlenül. Az injektor élettartama során több mint egymilliárd nyitást/zárást hajt végre. Mindezt 2000 bár nyomáson. Az injektornak el kell viselnie a gyors nyitás és zárás okozta lökéseket, amely másodpercenként ezerszer is megtörténhet. Ha ez nem lenne elég, ráadásul az injektornak rendkívül nagy hőmérsékleten kell működnie, közvetlenül az égéstér közelében.

A befecskendezett üzemanyag mennyisége közben széles tartományban változik. Az alapjárat és a csúcsteljesítmény között lehet, hogy 50-szeres mennyiségi különbség is van. Vagyis alapjáraton kb. egy fél gombostűfejnyi üzemanyag kerül a motorba, míg csúcsteljesítményen ötvenszer ennyi! Mindezt egy akkora furaton keresztül, amely 30-szor vékonyabb egy emberi hajszálnál!

Ezek után talán nem lehet csodálkozni, hogy mikor az autó generálozásra kerül a szervizbe, és szükségessé válik az injektor és/vagy az elektronika cseréje, akkor 6-7 számjegyű összegek repkednek, a tulajdonos pedig hirtelen az autó lecserélésén kezd el gondolkodni javíttatás helyett.

A precíziós rendszer szerviz munkadíja is jelentős, és ezen nem nagyon lehet spórolni. Jelentős összegeket takaríthat meg azonban az alkatrészek árán.

Amennyiben az Ön gépjárművében injektoros dízel motor van, és szükség van az injektor cseréjére, cégünk rendkívül kedvező áru megoldást tud kínálni Önnek.

Mivel a piaci árnál alacsonyabb áron szerzünk be Bosch, Delphi és Denso injektorokat, ezért sokkal kedvezőbb áron tudjuk azt szállítani Önnek, mint ha gépjármű szervize szerzi be azt.

Tartalomhoz tartozó címkék: Dieseltechnika